Aarhus Universitets segl

Køreplan for Bondo/Holbech/Press/Schmøkel

Når datoerne for sæsonens foredrag er fastlagt  for F2017

Press & Schmøkel

  • Staben
    • Find hjælpere
    • Lav vagtplan (4 stk. pr. aften)
    • Tilmeld dig alle foredrag som gæst
    • Udsend 
      - vagtplan
      - kontaktoplysninger
      - besked om gamle værdier samt nye beslutninger
      - timeseddel til ikke-fastansatte studentermedhjælpere
      - individuelle opgaver
    • HUSK: 18.43:
      - ring med guldklokken og meddel at billetten snart bortfalder
      - 18.45: billetten bortfalder for alle – også skoleklasser
      - Tæl op, hvor mange fra de forskellige skoler der ikke mødte op (gem evt. reservationssedlerne, der samles ind, så de kan tælles i pausen). Jens vil herefter skrive til skolelærerne.
      - Er der få skoleelever (<40): placér alle i højre side af auditoriet
    • Nøglekortadgange til kontor + mat/fys + nøgle til kontoret 
  • Mails og aftaler
    • AU Kommunikation: Om Science-nyheder + forskningshistorier til forfilm (Peter Gammelby) 
    • Portnerne i Søauditorierne: Datoer, bordopstillinger, faste aftaler og tidsplan (sæt kamera op senest 18.05 - vi ringer hvis tidligere/vær til rådighed i tidsrum X, vi forventer at alt er klar inden 18.15), vi glæder os. 
    • UNF (aarhus@unf.dk): Aftale om foldere m. program - mail er sendt
    • Folkeuniversitetet (Martin Kristiansen, mk@fuau.dk): Datoer (fyld op i søaud. jævnligt) 
    • Kantinen (Jørgen Bæk, baek@math.au.dk): Datoer (tilregn mange kantinebookninger og kaffe/kage-bestillinger) 
    • Steno museet (Bente Thousgaard, sibt@sm.au.dk ): Datoer for NatCafé 
    • Universitetsforlaget (Henrik Jensen): Stand og bogtilbud til web 
    • Universitetsforlaget (Henrik Jensen): skabelon slide til foyer - de er modtaget
    • NatCafé(Steno (Hans Buhl): skabelon slide til foyer 
    • Salg af CD (Søren Keiding): Vi afleverer dem bare til boghandlen, så sælger de
    • Aktuel Naturvidenskab (Jørgen Dahlgaard, jd@aktuelnaturvidenskab.dk ) 
  • Diverse praktisk kontorarbejde
    • Opdater bordopstilling 
    • Lav navneskilte 
    • Opdatere hjemmesiden med bogtilbud fra Universitetsforlaget
    • Kontrollere at alle auditorierne i Søaud. er booket på foredragsaftener og ikke andre aftener (I efterårssemesteret benyttes: https://autumnschedule.au.dk/dk/ og i forårssemesteret benyttes: https://springschedule.au.dk/dk/)
    • Booke portnerbil til kantinevagten ved Anders Damgaard samt aflevere seddel med foredragsdatoer til Heidi Pedersen (Fysisk Information)
    • Giv Jørgen opdateret kantineseddel (på farvet papir næste gang der laves en ny)
    • Skema over gymnasieklasser 
    • Opdater kantinemappe 
      - Afkrydsningsliste
      - Huskeseddel for bestillinger
      - Vagtplan
      - Kontaktoplysninger
    • Opdatere mappen m. div.:
      • - Pladsbillet-labels 
        - Parkeringskort 
        - Tidsplaner (til portner) 
        - Vagtplan 
        - Kontaktoplysninger
        - Individuelle opgaver 
        - Huskeliste til vagtansvarlig 
        - Optællingssedler (auditorier, PauseCafé, MobilePay, kontant) 
        - Opsætning af stream med nye koder (JS/JH vælger koder) + opdater også på denne side (vi skal også have dem videregivet til portnerne)
        - Mangelliste
        - Skema over, hvornår auditorierne kan til tilgås 
        - Opgaveliste/køreplan for selve aftenen
      • Tjek om skilte under 'Transportere ting i søaud.' skal opdateres
      • Lig vagtplanen på web 
      • Datosedler i toilettasker (gøres i søaud. af Laura) 

  • Indkøb
    • Flagermuslygter
    • Duge (ved kantinen)
    • Krus (skum og pap)
    • Tallerkener til kageservering
    • Sort gaffa tape
    • Cookies (er i Søaud)
    • Kakao
    • Små vandflasker til forelæserne 
    • Eventuelt andet fra mangellisten eller evalueringsmødet
    • Større skilteholdere til 'Ugens overraskelse'
    • Digitalt ur til billettering 
    • Nyt bånd til afspærring 
    • Skal vi prøve nye ting? (lakrids, vingummi, nødde-/frugtmix, müslibarer)
    • Rygsæk til kantinevagt
  • Annoncering
    • På facebookgruppen ’Det sker i Aarhus’ - Laura
    • I AU's typo3 kalender - Laura
    • Med standardnyhed og begivenheder som kalenderindholdselementer på ST's infoskærme: Vi ligger selv på matematiks infoskærme, tip de andre institutter, Marianne Sommer (kemi) og Mette Alstrup Lie (fysik) - Laura
    • I STs nyhedsbreve til hhv. studerende og medarbejdere (Christina Troelsen) - Sofie
    • OFNs facebookside - Laura
    • AUs facebookside (inkl. ny generisk reklametrailer) (evt. Anne-Mette Siem) - Laura
    • Scitech AUs facebooksige (inkl. ny generisk reklametrailer) (Anne-Mette Siem) - Laura
  • Transportere ting til Søauditorierne
    • Duge (skal bestilles i MatKant)
    • Krus (både pap og skum)
    • Tallerkener til kageservering
    • Pølsebakker
    • Servietter
    • Plastikskeer
    • Mælkekander
    • Sæbe til opvask
    • Opvaskebørste
    • Skilteholdere til ugens overraskelse
    • Cookies
    • Kakaopulver
    • Foldere:
      - UNF
      - Aktuel Naturvidenskab
    • Tape
    • Clicker (til at tælle op på Steno)
    • Klokke
    • Kuglepenne/tuscher
    • AA-batterier
    • Afspærringsbånd
    • Vaskeklude (2 stk. pr. foredrag)
    • Vand + glas til foredragsholder (to flasker stilles frem hver gang)
    • A-skilte (4 stk.)
    • Dørstoppere
    • Reb til afspærring af de øverste rækker
    • U-days bånd (eller andet plastik bånd)
    • Skilte og plakater:
      - Plakat om Natcafe x 2 (B2)
      - Velkommen (B2)
      - Pil til auditorier (B2)
      - Auditorium 1-5 x 2 (A4)
      - Toiletskilte x2
      - Toiletskilte m. pil x2
      - Billetten bortfalder 18.45 x5
      - Billettering af grupper samlet
      - Er du lærer?
      - Teleslyngen virker ikke
      - Ingen adgang (til produktionsrum i aud. 1)
      - Reserveret arrangør
      - Øverste rækker: Forbeholdt gangbesværrede
      -"Ryk frem skilt" til afspærring af 2.-6. øverste rækker
      - Aflever pantflasker her
      - PauseCafé A4
      - PauseCafé A3
      - Skilt m. pil der peger mod bogkøb til de to pausecaféer
      - 'Chokolade'  
      - 'Cookies'
      - 'Der er ikke mere kaffe'
      - CD-skilt
      - '25 søforklaringer'
    • Skåle til penge
    • Skåle til sukker/kakao/the/chokolade/cookies
    • Frugtskåle
    • Kunstige lys
    • Fyrfadsstager
    • Kunstige blomster
    • Vaser
    • Toilet-/pengetasker
    • Mappen m. div. (se 'Diverse praktisk kontorarbejde' ovenfor for indhold)
    • Mappen med skilte

  • Aud. 1 vagt (Medialabs ansvar)
    • Kamerakasse:
      - karton til hvidbalancering
      - mappe med tjeklister
      - iPad
      - 'Vil du med til flere foredrag'-skilt (A3)
      - 2 lampehuse
      - 2 dimmer og ledninger
      - to klemmer
      - to korte messingcylindere
      - en trefod
      - en forlængerstand
      - 3 USB-lamper
      - HUB
      - 2 microfonholdere
      - 'Reserveret arrangør'-skilte
      - Reserveret gymnasier'-skilte
      - Sort gaffetape
    • Opdater aud. 1-vagtens opgaver på web
      - Håndbog
      - Scenelys og kamera
      - Tjekliste

Kombineret - Laura

  • Opdatere hjemmesiden med program
  • Oprette reservationsformularer
  • Udsende nyhedsbrev om sæsonens foredrag

I ugen op til en foredragsuge

Press & Schmøkel

  • Redigere generiske foredragsslides (fx om sæsonens foredrag, nye forskningsslides ...) - Sofie
  • Bestille kaffe/kage i kantinen (senest kl. 14 før foredragsdagen) - Sofie
  • Send to nyhedsbreve ud - Laura

Konferencier

  • Frigive sidste 1/3 billetter – udsende nyhedsbrev + Facebook (der udbydes 500 fra start → 600 ugen før foredraget afholdes → 550 weekenden før hvis udsolgt)
  • Send password til de gymnasielærere som har bestilt adgang til den kommende uge.

Huskeliste til alle foredragsdage

Press & Schmøkel (+ studentermedhjælper)

  • Inden foredraget:
    Læg følgende frem til kantinevagten:
    • Bilnøgle (husk at hente den inden kl. 12.00 ved Heidi i Fysik Informationen)
    • Byttepenge
    • Billetlister sorteret efter navn
    • Etiketter til elever/større grupper
    • Reservationssedler til skoler
  • Efter foredraget:
    Juster næste dags bestilling til kantinen
    Send update af aftenens forløb på fb-gruppen for staben
    Send update til Jens af aftenens forløb samt antal ledige pladser i hhv. aud. 1 og balkon inden opfyldning kl. 18.45 + tal for besøg på Steno    

Konferencier

  • Medbring stikord til at introducere foredragsholder + print af dennes ”første tre slides” + print af slide om Steno Museets oplæg.
  • Medbring oversigt over særlige gæster (fx gymnasier – livestreambyer)
  • Medbring billet til kantine (til arrangører + foredragsholder + dennes gæster)
  • Medbring et print af denne seddel
  • Medbring en USB-memory-stick med filer for:
    • lounge-musik (fx Enya) (backup)
    • NatCafé
  • Husk evt.:
    • Trådløs slide-skifter (via USB), kamera, kuglepen

Inden tilhørerne lukkes ind i Auditorium 1

Alle

Tjek af streaming via Primært stream

Tjek at streaming afvikles korrekt via http://scitech.au.dk/formidling-og-museer/til-offentligheden/offentlige-foredrag-i-naturvidenskab/byer/ikke-offentlig-webside-vedr-livestreaming/livestream/ på din egen bærbare computer, smartphone eller tablet. Log ind med password som kan ses i tabellen herunder.

UgeDagDatoKode
6Tirsdag7/2indlandsis
8Tirsdag21/2skadedyr
9Tirsdag28/2kvantespring
9Onsdag1/3kvantespring
10Tirsdag7/3tillidmat
10Onsdag8/3tillidmat
11Tirsdag14/3elektrode
11Onsdag15/3elektrode
12Tirsdag21/3brygning
13Tirsdag28/3solsystem
18Mandag1/5hippocampus

Tjek af streaming via Sekundært stream (Youtube)

Tjek at streamingen afvikles korrekt via http://scitech.au.dk/foredrag/byer/ikke-offentlig-webside-vedr-livestreaming/livestream/livestream-via-sekundaert-stream-paa-youtube/ på din egen bærbare computer, smartphone eller tablet. Log ind med brugernavn ('ofn') og password som kan ses i tabellen ovenfor.

 

Kl. 19.00 (lige før foredraget går i gang): indstilling af lyset i auditoriet

Konferencier

Forelæseren skal have hjælp af os til at påsætte head-set og tjekke at det sidder ok og at ledningen går ”bagom/ned ad ryggen" for ikke at komme i karambolage/i vejen under foredraget.

Indstillingerne vist på billederne nedenfor giver tilpas dæmpet belysning i salen og giver samtidig nok lys til at kamerabilledet kan stå klart.

 

Når der er to ekstra spotlamper på scenen: Benyt indstillingerne på højre billede.

Når der kun er auditoriets egen belysning (når der ikke er opsat spotlamper på scenen): Benyt indstillingerne på venstre billede: ’Renden’ opfører sig lidt specielt: den skal køres så langt ned den kan uden at den slukker (den er lidt ”on-off” da det er lysstofrør).

Når værten skifter slides/pc i auditoriet: dæmp lyden på den faste PC, når der skiftes til den anden PC (der opstår brummen på mikrofonerne i Aud 1, hvis man ikke får skruet lyden ned til under 60 % på den faste PC, når vi bruger de trådløse mikrofoner under foredragene).

Pausen

Konferencier:

Når tilhørerne har forladt auditoriet, så vis et slide på lærredet om NatCafé (se foto 12 som tilhørerne så ser når de kommer tilbage). Lad slidet blive på lærredet indtil forelæseren begynder igen. Slidet afspilles fra den faste pc.

Efter sæsonens sidste foredrag

  • Økonomi
    • Udbetale løn til ikke-fastansatte studentermedhjælpere
    • Penge fra Steno/PauseCaféen skal i banken (alt afhængigt af hvad der besluttes)
      • Efterfølgende sendes der en mail til Bodil Richter (bodil.richter@au.d) om hun vil flytte pengene over på vores konto (Projekt nummer 12785, aktivitets nummer 82106).
      • Pengene betalt med mobilepay kommer automatisk ind vores konti. Skal de overføres til en anden konto, kontaktes Indbetalinger@au.dk (Regnskab indbetalinger)
    • Gøre regnskab: omsætning vs. indtægter (pausebar)
  • Evaluering
    • Opsætte evalueringsmøde
    • Evaluere internt: Hvad kan vi gøre bedre?
  • Downloade alle sæsonens foredrag (backup) - Snak med Jens
  • Købe og aflevere gavekurv til betjentene i Søauditorierne (ca. 500 kr) (Lene Nielsen, lenenielsen@au.dk, har Føtexkort)
  • Aflevere pantflasker
  • Sende besøgstal til Steno Museet
  • Aflevere pant
  • Udsend medieomtale internt: 'Året der gik'
  • Sende mail til JH med samlet oversigt over tilhører for sæsonen