Hvordan kommer du i praktik?

Vi beder alle elever, der ønsker at komme i praktik ved Science and Technology på Aarhus Universitet om at følge nedenstående procedurer.

Vær opmærksom på, at disse procedurer kun gælder tilbuddet om praktik fra mandag til torsdag i uge 3.

Du skal opfylde følgende krav

• Du skal være nysgerrig
  • Du skal have interesse for nogle af de nævnte fag
  • Du skal gå i 9. eller 10. klasse
  • Du skal skrive i din ansøgning, hvorfor du gerne vil i denne praktik
  • Du skal have en skriftlig anbefaling fra en af dine lærere. Anbefalingen skal du lægge ved din ansøgning

Ansøgning

• Vil du gerne i praktik, skal du kontakte din lærer (eller evt. en UU-vejleder) på din skole i god tid forud for ansøgningsfristen.
  • Du skal udfylde ansøgningsskemaet, som du finder længere nede på denne side - få evt. hjælp af en UU-vejleder, hvis det findes på skolen.
  • Du skal have en skriftlig anbefaling fra en af dine lærere i elektronisk form, så du kan kopiere anbefalingen ind i dit ansøgningsskema.
  • Kender din lærer ikke til praktiktilbuddet, så henvis ham/hende til www.scitech.au.dk/erhvervspraktik. Her er der både information om praktikken og en særlig information til UU-vejlederne om, hvad de skal gøre.
  • Din ansøgning skal være Aarhus Universitet i hænde senest den 1. december 2019.

Tilmeldingen til erhvervspraktik er lukket.

Svar

Du vil få svar på din ansøgning senest den 15. december 2019.

Bemærk

• Transport til og fra universitetet foregår på dit eget/dine forældres ansvar.
  • Aarhus Universitet kan desværre ikke hjælpe med at arrangere overnatning.
  • Der er et begrænset antal pladser, så jo bedre ansøgning og anbefaling du har, jo større er chancerne for, at du kan komme i praktik.