Velkommen til alumnenetværket!

Som medlem af vores alumnenetværk har du mulighed for at vedligeholde og udvikle en livslang faglig interesse i naturvidenskab og/eller ingeniørvidenskab.

Hold kontakten ved lige – og udbyg dit netværk

En del institutter har LinkedIn-grupper, hvor du kan modtage nyheder fra dit gamle fagmiljø og indgå i et netværk, der er knyttet op på en fælles uddannelsesmæssig og faglig interesse.
Fakultetet har - for at sikre at du som alumne får et så fagnært tilbud som muligt - faglige indgange med arrangementer, nyheder og tilbud.

Kontakt

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Science and Technologys alumnekoordinator Julie Øst Andersson alumne.scitech@au.dk, tlf. 93508228

Nyheder fra Science and Technology

145 kvote 2 ansøgere på vej til adgangsprøven i Søauditorierne. Foto: Katrine Mikkelsen

26.04.2018 |

Vellykket generalprøve på adgangsprøve

145 ansøgere mødte søndag den 22. april op for at tage den nye adgangsprøve for kvote 2-ansøgere til studierne datalogi, fysik og it produktudvikling på AU. Arrangementet gik helt efter planen og skaffede værdifulde erfaringer til udformningen af adgangsprøverne i 2019 – da kvote 2-ansøgere til alle uddannelser under ST skal gennem en…

24.04.2018 |

Ikke-kodende RNA-lasso fanger proteiner i brystkræftceller

Et dansk-tysk forskerhold har vist, at funktionen af lange ikke-kodende RNA’er ikke kun afhænger af, hvor og hvornår de bliver aktiveret men også hvordan. Resultaterne kan have stor betydning for vores forståelse af, hvordan gener reguleres dynamisk i biologiske processer.

23.04.2018 |

Diplomingeniører vil booste biotek-branchen med ny teknologi

Virksomheden Consibio har fundet et nichemarked med deres intelligente styringssystem til biologiske processer. Målet er at øge produktiviteten i den internationale biotekindustri.

Arrangementer

tir 01 maj
15:30-17:00 | Auditorium 3, Tåsingegade, Building 1441/113, Aarhus C
Information meeting: Applying for a Center of Excellence to the Danish National Research Foundation (Danmarks Grundforskningsfond)
In May 2018 the Danish National Research Foundation (DG) opens the next call for Centers of Excellence. Aarhus University invites potential applicants to an information meeting on Centers of Excellence and how to apply for one.
tor 03 maj
12:00-13:30 | iNano, Gustav Wieds Vej 14, Building 1593, room 012
An introduction to the world of Venture Capital: What it is and why it matters to you
Looking to grow or ask for venture capital investment someday? Join us for an informative lecture with Robert Neivert from 500 Startups. Open for staff, students and alumni of Aarhus University.
tir 08 maj
19:30-22:00 | Tir Na Nog - The Merchant Room, Frederiksgade 40, 8000 Aarhus C
Astronomy on Tap
Astronomers at Aarhus University have brought ‘Astronomy on Tap’ to Aarhus, featuring astronomy talks, quizzes and games in the informal setting of a local bar.